Wednesday, December 23, 2009

harapan menggunung..

Ya Allah,, cepatnya masa berlalu meninggalkan aku jauh dri memori dahulu..Aku igt lagi wakutu amik result UPSR dulu2..kire2, 3 tahun yg dulu..aku rasa debaran yg aku rase dulu lebih hebat drpd ape yg aku rasai skrg nih.. tak tawla kan..sbb dulu smpi dpt mimpi2 sume,, tapi, ternyata mimpi tuh tak same dgn result sebenar yg aku dpt..bapak CUAK gilak eh tyme uh..

lebih cuak lagi bile kitorg diminta berkumpul kat dlm dewan sekolah tuh..punyelah sosak an dlm uh..lepas tuh, ckg pun mule bgi muqadimah (betul ke ejaan neh?? pedulikan..!) entah ape tah ckg ckp, aku pun tak igt..

then, bile tibe mase yg dinanti-nantikan..debaran pun kian terasa..aku mcm nk nangis je tyme uh.. ckg annouce, satu demi satu nama bdk yg dpt 5A mase tuh..tetibe, aku denga "Aisyah Humairah Bt Zulqarnain".. hehehe, actually name aku fes skali ckg sebut my name start wif letter "A".. tyme tuh, aku rase bersyukur sgt..aku pun teros nek pentas..sementara, cg teros continue sebut nama bdk2 len.. so, pengajarannya, nanti, bagi anak2 korg dgn nama yg bermula dgn huruf 'A'..

ok, back to the main topic..kalo UPSR dulu, akak aku dah ade yg dpt 5A, so, hrpn pade aku takdelah setinggi gunung kinabalu, sekadar banjaran titiwangsa je.. tapi, utk PMR nih, harapan yg diletakkan pade aku adelah setinggi GUNUNG EVEREST yg berketinggian 4444 m sbb my elder sis ade je subjek yg sangkut..

ditmbh pulak dgn result yg agak menggairahkan pade Trial ari tuh.. semakin tinggi hrpn ibu, ayah, ckg2, bonda pade aku..w/pun, diorg tak pernah ckp, tapi, kita bole tahu..saat nih, aku benar-benar berharap agar Allah bagi aku kejayaan dlm PMR nih..

" Ya Allah, aku berserah segalanya kepadaMu, sungguh, Engkaulah Tuhan Sekalian Alam yg Maha Berkuasa, Maha Bijaksana, Maha Mengetahui, Maha Mendengar dan Maha Mengabulkan.. Aku mohon Ya Allah pada-Mu, makbulkalah hajatku ini..Janganlah Engkau membiarkan aku menghancurkan harapan org2 yg menghrpkanku dan jgnla Engkau mengecewakan org2 yg mengharapkan pertolonganMu, Ya Allah..Aku berserah segalanya kepadaMu..Sesungguhnya, Engkaulah sebaik-baik tmpt kembali..Amin.."

No comments:

Post a Comment